SPAR International rekomenduje działania SPAR w Polsce jako wzór dla sieci SPAR w innych krajach

Pakiet dobrych praktyk wdrożony przez Wasz Sklep SPAR obejmuje bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz system komunikacji. Od początku pandemii SPAR wprowadził m.in. obowiązkowe środki ochrony osobistej przed wejściem do sklepów: płyny dezynfekujące i jednorazowe rękawiczki foliowe dla klientów – które 31.03.2020 rząd uznał za obowiązkowe we wszystkich sklepach w Polsce, a w SPAR wdrożono je znacznie wcześniej. Ponadto w sklepach SPAR zamontowano bariery ochronne z pleksi oraz udostępniono maseczki, rękawiczki i przyłbice dla pracowników sklepów. Rozwiązania zaproponowane i wdrożone w Polsce zostały ocenione przez SPAR International jako najlepsze światowe praktyki w Grupie SPAR.

„Wyróżnienie naszego zespołu przez SPAR International na arenie międzynarodowej ma duże znaczenie dla całego polskiego zespołu. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa, sieci handlowe starają się wprowadzić różne rozwiązania zabezpieczające klientów i pracowników sklepów w czasie zakupów. Zapewniam, że i my działamy – nie poprzestajemy na tym, co udało nam się dotychczas wdrożyć w naszych sklepach. Zarząd Wasz Sklep SPAR powołał zespół kryzysowy, który wspiera Partnerów SPAR i cały czas pracuje nad nowymi rozwiązaniami oraz działaniami prewencyjnymi w związku z pandemią koronawirusa. Bardzo dokładnie analizujemy i stosujemy się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia oraz Światowej Organizacji Zdrowia. Ważne jest dla nas, by być blisko lokalnych społeczności – chcemy zawsze współpracować, wspierać i angażować się w inicjatywy w rejonach, w których działamy” – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep SPAR.